احمد العوضي يشعل لهيب الفتنة بين الأشقاء بعد استغلاله اموال ياسمين عبد العزيز

0 تعليق 0 ارسل طباعة تبليغ

نشر الفنان وائل عبد العزيز شقيق الفنانة الشهيرة ياسمين عبد العزيز عبر صفحته الشخصية علي موقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك”، منشوراً يهاجم فيه الفنان احمد العوضي وشقيقته ايضاً، خاصة بعد اعلان ارتباطهما.

ازمة ياسمين عبد الـعزيز وشقيقها

أثار نشر ياسمين عبد العزيز صوراً لعيد ميلادها وحفل خطوبتها علي احمد العوضي، غضب واستياء شقيقها مما دفعه لكتابة منشور عبر “فيس بوك”، ليؤكد فيه انه دائما ما كان الدرع الواقي لجميع التحديات والمشاكل التي واجهتها ياسمين منذ الطفولة.

وأشار الي انه كان يتصدي لجميع المخاطر ليدافع بحدة عن شقيقته، في مجال الفن والحياة الشخصية ايضاَ، وعتب عليها التخلي عن مباديء وتقاليد الأسرة التي دائما ما حافظوا عليها بعيداً عن غوغاء الشهرة والوسط الفني، وعاتب عليها نشر صورها بحفل الخطوبة، عبر حسابها الشخصي علي انستجرام.

شاهد ايضاً: ممولة.. حسابات وهمية وراء الهجوم على ريهام حجاج بسبب ياسمين عبدالعزيز

رسالة شقيق ياسمين عبد العزيز

قال شقيق ياسمين عبد العزيز : “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا اختي : انا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيره شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وانتي عيله صغيره بدايه من مشاكلك مع الشاعر وبراده وانتي عارفه ان انا اتاذيت فيها ازاي”.

وتابع: “وقضيته الشغالات مؤخرا غير قضيه الضرب الي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثله الي لبستيها التورته في وشها .. ووقفت جمبك بكل ما املك من قوه أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك”.

وبقي كل همي انا “ووالدتك ” انك تكبري وتبقي نجمه في مجالك .. سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك علي معظم قراراتك وكنت الوحيد الي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك.

هجوم وائل عبد العزيز علي احمد العوضي

واكمل: “لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد اصغر منك ب ١٠ سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش اَي لازمه علي حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح .. من امتي واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل علي السوشيال ميديا .. من امتي الناس بتجيب في سيرتنا.

ونقعد نتعاكس علي السوشيال ميديا ومع ذلك حياتك وانتي حره فيها .. انا هتكلم علي الشق الي يخصني .. انتي مقاطعه كل العيله عشان تعملي الي علي مزاجك.

واضاف: “احنا دالواقتي وعايزين نفهم العلاقه دي ايه و رايحه علي فين .. اما بالنسبه للأخ الي ماشي وراكي في كل حته وشايفك البيضه الدهب الي هتفقسله كل يوم احب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل، وتقعد مع رجاله البيت، دي الأصول وده الاحترام”.

وطبعا لانك عارف انك مرفوض رافضا باتا فا عمرك ما هتعمل ده، ومعندكش غير طريق الشمال الي انت سالكه من سنين مع بنات الناس، انا من راي كفايه عليك البطوله الي أخدتها والعربيه المرسيدس الهديه، وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لان طول عمرنا في حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمه جو الصور والمعاكسات ده وانا مبخفش من تهديد حد.

المصدر: أهم الأخبار - الريادة

0 تعليق